Przed instalacją
Przed rozpoczęciem instalacji musimy zmienić uprawnienia dostępu dla części plików. Wykorzystujemy Total Commandera – zaznaczamy dany katalog bądź plik, wybieramy Pliki | Zmień atrybuty i wpisujemy odpowiednią wartość. Wprawdzie niektóre parametry moglibyśmy ustawić później, jednak najwygodniej zrobić to od razu.
1. Struktura bazy danych
Wybieramy opcję Instalacja nowego sklepu. Instalator pyta, czy ma utworzyć automatycznie strukturę bazy danych i czy uzupełnić pliki konfiguracyjne. Zaznaczamy oba pola.
2. Lokalizacja bazy danych
Podajemy dane umożliwiające nawiązanie połączenia z bazą. Powinniśmy otrzymać je od naszego usługodawcy bądź w procesie tworzenia bazy danych w panelu administracyjnym. Jeśli sklep instalujemy na serwerze współużytkowanym (czyli takim, z którego korzysta wielu użytkowników), należy odznaczyć pole stałe połączenie. W tym też wypadku jako lokalizację sesji wybieramy bazę danych zamiast plików.