Internet na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat zyskał miano najefektywniejszego narzędzia usprawniającego pracę firm. Obecnie sieć stwarza nowe możliwości kształtowania wizerunku i prezentacji pracodawców, ale — co równie istotne — staje się najważniejszym instrumentem w zakresie rekrutacji. Choć wykorzystanie Internetu do tego celu rośnie z roku na rok, to wciąż jednak traktowanie go jako głównego narzędzia rekrutacji wzbudza wiele kontrowersji.
Czy Internet ma szansę zastąpić w przyszłości tradycyjną rekrutację? Czy zarzuty dotyczące bezosobowości sieci, mechaniczności procesu i przypadkowości nadsyłanych aplikacji przeważą nad korzyściami: oszczędnością czasu, redukcją kosztów, dotarciem do wysokiej jakości profesjonalistów?
Odpowiedzią na to pytanie może być Instant Posting, nowoczesne narzędzie służące e-rekrutacji oferowane przez Europejski Internetowy Serwis Pracy jobpilot.pl. Jest to unikalna usługa pozwalająca na tanie, samodzielne i szybkie publikowanie oferty pracy na okres 4 tygodni, w czasie którego skutecznie trafia ona do specjalistów najwyższej jakości.
Biorąc pod uwagę interaktywny charakter sieci, e-rekrutacja dzięki usłudze Instant Posting to znacznie więcej niż zamieszczenie oferty pracy, jak to ma miejsce w przypadku publikacji w prasie. Pracodawcy odnoszą bardzo istotne i unikalne korzyści, jakie przynosi ona w dziedzinie zarządzania kadrami: wyraźne skrócenie czasu realizacji cyklu rekrutacyjnego, znaczne obniżenie kosztów, możliwość monitorowania zgłoszeń, a przede wszystkim:
- natychmiastową odpowiedź na ofertę — nawet już po kilku minutach! Ogłoszenie jest publikowane w serwisie najpóźniej w ciągu kilkudziesięciu godzin i codziennie dociera do kilkuset jego użytkowników, zarówno w kraju jak i za granicą;
- minimalizację kosztów — wybór tej usługi to oszczędność 25% kosztów w porównaniu do standardowego ogłoszenia;
- łatwość publikacji — aby zamieścić ofertę, wystarczy jedno kliknięcie na http://jobpilot.pl/content/service/companies/products/ses.html;
- pełną kontrolę nad całością procesu publikacji — to pracodawca w każdej chwili ma możliwość modyfikacji czasu, formy i treści publikacji;
- bezpośredni udział w procesie rekrutacyjnym — pracodawca sam przekazuje swoje oczekiwania wybranym przez siebie kandydatom;
- długi okres publikacji — oferta pozostaje aktywna w serwisie przez 4 tygodnie.
Obserwując aktualne tendencje na polskim i światowym rynku pracy można śmiało stwierdzić, iż rekrutacja internetowa ma coraz większą szansę stać się podstawowym narzędziem pozyskiwania pracowników. Usługa Instant Posting, coraz częściej stosowane narzędzie e-rekrutacji, pozwala działać jeszcze efektywniej, szybciej i taniej.
Anna Buczyńska