Gdyby Carlson ciągle żył, byłby prawdopodobnie zaskoczony, jak jego wynalazek wpłynął na rewolucję informacyjną, która trwa do dnia dzisiejszego. Niezależna firma konsultingowa – Infotrends szacuje, że dzięki technologii opracowanej przez Carlsona, w tym roku zostało już wykonanych 3,08 biliona kopii i wydruków laserowych.
Odrzucając fotograficzne metody powielania, Carlson eksperymentował z ładunkami elektrostatycznymi i materiałami fotoprzewodzącymi, które zmieniają swoje właściwości przewodzenia prądu podczas naświetlania. Proces, który wynalazł nazwał kserografią (
eng. xerography
), wykorzystując greckie słowa “xero” oznaczające suchy i “graphein”, czyli pisanie. Minęły aż dwie dekady, zanim technologia zamieniła się w produkt. Przez długi czas Chester Carlson bezskutecznie starał się zainteresować swoim wynalazkiem największe korporacje. Dopiero niewielka firma Haloid z Nowego Jorku postawiła wszystko na jedną kartę i zainwestowała w dobrze zapowiadającą się technologię. W 1961 roku, po wielkim sukcesie kopiarki Xerox 914, Haloid zmienił nazwę na Xerox Corporation.
Od czasu, kiedy pierwsza kserokopiarka stanęła w biurach nastąpił wielki rozwój w dziedzinie tworzenia i rozprzestrzeniania się informacji. Ta sama firma, która zapoczątkowała erę kopiowania dokumentów, pomaga teraz w zarządzaniu i ograniczaniu skutków przeciążenia informacyjnego. Xerox cały czas wprowadza innowacje, które upraszczają drogę papierowego dokumentu do formy cyfrowej oraz oczyszczają przekaz z szumu informacyjnego.
Xerox nieustannie podnosi jakość pracy dzięki wynalazkom, które znajdują swoje zastosowanie w produktach, kompleksowych rozwiązaniach i usługach firmy. W 2007 roku Xerox uzyskał 584 patentów. Oznacza to 5 procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2006. Więcej informacji o technologiach i licencjach firmy Xerox na stronie http://www.xerox.com/innovation.