– We współczesnej gospodarce opartej na wiedzy, sukces zależy od dostępu do informacji rynkowych, czyli mówiąc wprost – od tego, ile osób znamy. Posiadanie rozległej sieci kontaktów jest kluczowe w zarządzaniu karierą, rozwoju firmy i skutecznej sprzedaży. Serwisy społecznościowe dla profesjonalistów to idealne miejsce do poszerzania sieci kontaktów. Nie wierzę jednak, abyśmy w przyszłości wybierali pracowników czy wspólników jedynie wirtualnie. Niezbędny jest kontakt osobisty, uścisk dłoni, wywiązanie się z obietnic i czas, który pozwala zbudować zaufanie do ewentualnego partnera biznesowego – komentuje Grzegorz Turniak, ekspert ds. networkingu i gospodarz cyklicznych spotkań Klubu Profeo, podczas których użytkownicy Profeo.pl mają okazję poznać osobiście swoich wirtualnych rozmówców i wymienić się wiedzą.
Badanie Profeo.pl wskazuje także na wysoki poziom zaufania, jaki użytkownicy mają do osób poznanych dzięki sieciom biznesowym. Rekomendacje “społecznościowych” znajomych są wiarygodne dla większości badanych (82%). Co trzeci respondent wykorzystał zawodową radę udzieloną przez osobę poznaną za pośrednictwem portalu, a jedna na pięć osób (21%) skorzystała z poleconej konferencji czy szkolenia.