Założony w 1981 roku, w niewielkim mieście Apples w Szwajcarii, Logitech bardzo szybko związał się ze światowym centrum nowych technologii w Dolinie Krzemowej. W roku 1985 w sprzedaży detalicznej znalazła się pierwsza mysz komputerowa firmy, a już 11 lat później Logitech świętował wprowadzenie na rynek 100 milionowego “gryzonia”. Obecnie myszy Logitech sprzedawane są w ponad 100 krajach na całym świecie, a firma produkuje ich średnio 376 tysięcy dziennie, co daje 7,8 milionów każdego miesiąca.
Sukces Logitech przypada w czterdziestą rocznicę publicznej prezentacji pierwszej myszy komputerowej. – To niesamowity zbieg okoliczności, że jeden z najważniejszych producentów myszy jakim jest firma Logitech zdołał osiągnąć tak wysoki wynik w tym samym miesiącu, w którym obchodzimy czterdziestą rocznicę legendarnej prezentacji myszy Doug Engelbart’a. – powiedział Curt Carlson, president and CEO of SRI International. – Innowacyjne rozwiązania wprowadzone przez Logitech są realizacją wizji Engelbart’a – dodaje.