Niedawny raport firmy badawczej Juniper Research wskazuje jednoznacznie, że wzrost na rynku gier mobilnych będzie istotny – z 5,4 miliarda dolarów w tym roku do 10 miliardów USD w 2013 roku. Przekłada się to także na prognozy dla rynku reklamy mobilnej. Według firmy consultingowej Frost & Sullivan wartość reklamy w urządzeniach przenośnych powinna osiągnąć w 2012 r. prawie 2,2 miliarda funtów.
Brytyjski operator komórkowy, Telefonia O2, przekonuje, że mimo spowolnienia gospodarczego, duże koncerny wydadzą poważne pieniądze na marketing mobilny. W ciągu czterech najbliższych lat, wydatki na ten kanał reklamowy wzrosną o 150 %. I choć klasyczna reklama internetowa jest wciąż najpopularniejsza, to aż 2/3 badanych przez Telefonia O2 firm uważa, że kampanie mobilne mają większą efektywność.
Zaletą reklamy mobilnej jest możliwość dostarczenia użytkownikom darmowych aplikacji. W zamian za to oglądają oni reklamy przed rozpoczęciem korzystania z np. gry. Oprócz zwykłych i linkowanych banerów oraz plansz, marketing w aplikacjach mobilnych to także Product Placement, czyli umieszczanie promowanych marek i produktów w samych aplikacjach.