Mobilna reklama na kryzys

Ciekawe wyniki przynoszą ostatnie badania przeprowadzone przez Mobile Marketing Association (Stowarzyszenie Marketingu Mobilnego). Dotyczyły one m.in. preferencji i zachowań użytkowników telefonów komórkowych w określonych grupach wiekowych. Okazuje się, że obok aparatu fotograficznego, funkcji SMS i klasycznej funkcji telefonicznej, to właśnie gry mobilne zajmują istotną rolę w użytkowaniu komórki, aż do 34. roku życia (grupa 13-17 lat, gier używa 79 %; 18-24 lat, 67 %; 25-34 lat, 67 %).
Reklama mobilna

Zaletą reklamy mobilnej jest możliwość dostarczenia użytkownikom darmowych aplikacji

Niedawny raport firmy badawczej Juniper Research wskazuje jednoznacznie, że wzrost na rynku gier mobilnych będzie istotny – z 5,4 miliarda dolarów w tym roku do 10 miliardów USD w 2013 roku. Przekłada się to także na prognozy dla rynku reklamy mobilnej. Według firmy consultingowej Frost & Sullivan wartość reklamy w urządzeniach przenośnych powinna osiągnąć w 2012 r. prawie 2,2 miliarda funtów.

Brytyjski operator komórkowy, Telefonia O2, przekonuje, że mimo spowolnienia gospodarczego, duże koncerny wydadzą poważne pieniądze na marketing mobilny. W ciągu czterech najbliższych lat, wydatki na ten kanał reklamowy wzrosną o 150 %. I choć klasyczna reklama internetowa jest wciąż najpopularniejsza, to aż 2/3 badanych przez Telefonia O2 firm uważa, że kampanie mobilne mają większą efektywność.

Zaletą reklamy mobilnej jest możliwość dostarczenia użytkownikom darmowych aplikacji. W zamian za to oglądają oni reklamy przed rozpoczęciem korzystania z np. gry. Oprócz zwykłych i linkowanych banerów oraz plansz, marketing w aplikacjach mobilnych to także Product Placement, czyli umieszczanie promowanych marek i produktów w samych aplikacjach.