Rozwiązanie problemu zawieszania się odtwarzacza

Istnieje podejrzenie, że przed aktualizacją odtwarzacza do wersji 11 wykorzystywaliśmy wtyczkę »neroburnplugin.dll«, która jest instalowana wraz z pakietem do nagrywania płyt firmy Nero. Wtyczka nie jest zgodna z nowym Media Playerem, po aktualizacji wciąż jest zainstalowana, co może być przyczyną problemów z działaniem aplikacji. Microsoft wypuścił już łatę, która rozwiązuje problem. Aktualizację pobierzemy ze strony support.microsoft.com/kb/935957. Po pobraniu pliku rozpoczynamy instalację, przez którą przeprowadzi nas kreator. Wprowadzone przez poprawkę Microsoftu zmiany nie wymagają restartu Windows. Na wszelki wypadek system operacyjny w tym momencie automatycznie stworzy punkt przywracania systemu.

Rozwiązanie bez korzystania z łatki:

Wyżej wspomniana łatka usuwa tylko kilka wpisów w Rejestrze, więc w zasadzie czynność tę możemy również wykonać sami. Uruchamiamy Edytor Rejestru, następnie przechodzimy do klucza »HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\«. Tutaj usuwamy cały podklucz o nazwie »{896E73F0-3851-11D3-AA54-00C04FD22F8C}«. Przechodzimy do klucza »HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\UIPlugins\«. Podobnie jak wyżej, usuwamy cały podklucz »{292AE934-4F49-40bb-9E7E-6F6398ED9C31}«. Dzięki temu pozbyliśmy się przeszkadzających odwołań do wtyczki firmy Nero. Możemy teraz zamknąć Edytor Rejestru.

Aby sprawdzić, czy powyższa operacja zakończyła się sukcesem, w aplikacji Windows Media Player wybieramy polecenie »Narzędzia | Dodatki typu plug-in«. Wpis dotyczący wtyczki Nero nie powinien się już tutaj pojawiać.