Święta – logistyczny problem sklepów internetowych

Okres przedświąteczny to prawdziwy sprawdzian dla sklepów internetowych. W listopadzie i grudniu liczba zamówień w e-sklepach gwałtowanie rośnie. Brakuje rąk do pracy, a między nadawcami, a adresatami krąży dziesięć razy paczek więcej, niż normalnie. Dla dobrej działalności sklepu, wystarczy zatrudnić kilku tymczasowych pracowników, jednak pozostaje dużo poważniejszy problem logistyki. Ze względu na ogromną ilość zamówień największe firmy skazane są na pocztę i firmy kurierskie. W komfortowej sytuacji są specjalistyczne sklepy, które mogą zainwestować we własną logistykę.
listonosz

Realizacja zamówień za pośrednictwem Poczty Polskiej zawieszona jest już od początku miesiąca

Do takiego wniosku doszli właściciele specjalistycznego sklepu lazienki24.pl, którzy zdecydowali się powiększyć tabor własnych samochodów, dostarczających zamówione towary do klientów. Takie rozwiązanie pozwala na sprawną realizację zamówień bez polegania na przesyłkach pocztowych czy kurierskich. Ważne jest także bezpieczeństwo przesyłki i komfort. Pracownik firmy dba, aby delikatne produkty dotarły nieuszkodzone oraz pomaga w rozładunku towaru.

Inne sklepy internetowe muszą szukać sposobów na opanowanie świątecznego szaleństwa zakupów. Najczęściej informują o tym, do kiedy należy zamówić towar, aby dotarł na czas. W przypadku dużych detalistów realizacja zamówień za pośrednictwem Poczty Polskiej zawieszona jest już od początku miesiąca. Wybierając wysyłkę kurierską zamawiać można do 12, czy 15 grudnia, choć i to nie daje stuprocentowej pewności otrzymania towaru na czas.

Więcej:e-handel