Microsoft angażuje się w serial internetowy

Serial “n1ckola” oparty jest na licencji firmy EQAL, wytwórni zajmującej się produkcją interaktywnych form telewizyjnych. Producentami polskiej wersji są Agora i A2 Multimedia. Serial łączy w sobie kilka gatunków: reality, dokument i fikcję fabularną, w której pojawia się mnóstwo sensacyjnych wątków. Każdy odcinek serialu “n1ckola” trwać  będzie od 1 do 5 minut, produkcja obejmuje ponad 100 odcinków, które wyświetlane będą 4-5 razy w tygodniu.
lonelygirl15

lonelygirl15

Bohaterowie “n1ckola” będą wykorzystywali w swoim codziennym życiu produkty Microsoft – Windows Live, MSN, Internet Explorer i Windows Mobile. Dzięki temu będą mieć stałą łączność ze światem i najbliższymi oraz dostęp do wiadomości i plików bez względu na to gdzie się znajdują. Co istotne zaangażowanie Microsoft w ten projekt to nie tylko product placement, ale także brand integration. Oznacza to, że produkty i usługi Microsoft poza odegraniem ról drugoplanowych będą wpływały na przebieg wydarzeń.

Pierwowzorem “n1ckola” jest serial “lonelygirl15”, który został obejrzany 130 milionów razy, a jego brytyjska mutacja “KateModern” ponad 60 milionów.