Mechanizm zastosowany w serwisie pozostawia użytkownikowi swobodę wyboru strategii wyszukiwania. Niezależnie jednak od tego, na czym koncentrujemy się w naszych poszukiwaniach, na każdym ich etapie mamy możliwość prostego i płynnego przechodzenia pomiędzy poszczególnymi “poziomami” (operator/taryfa/telefon) wyszukiwania, co pozwala na porównywanie rozmaitych opcji i cen na bieżąco, bez konieczności cofania się i powtarzania zapytań.
Wybierając dany telefon, dostajemy pełną informację nie tylko o jego parametrach technicznych, ale również o tym, jacy operatorzy, w jakich taryfach i w jakich cenach, mają go w swojej ofercie. Z kolei koncentrując się na określonym planie taryfowym, otrzymujemy dane dotyczące zarówno wysokości abonamentu, ceny za przesłanie SMS-a lub ilości darmowych minut w pakiecie itp., jak i dostępnych w tej taryfie telefonów (wraz z cenami oraz informacją, w jakich innych taryfach ten właśnie model jest oferowany, dzięki czemu mamy pełną kontrolę nad całym procesem wyszukiwania i porównywania).
Ponadto mamy możliwość szukania “przez” operatorów oraz zawężania kryteriów wyszukiwania na wiele różnych sposobów (np. selekcjonując wyłącznie taryfy w widełkach cenowych od 50 zł do 100 zł lub ograniczając poszukiwania do telefonów z Bluetoothem).
Interesującą propozycją dla użytkowników prowadzących własną działalność gospodarczą jest biznesowa odsłona E-komórki: Biznes E-komórka.pl. Mechanizmy i narzędzia wyszukiwawcze są tu podobne do tych zastosowanych w podstawowej wersji serwisu, z tą różnicą, że odnoszą się wyłącznie do planów taryfowych (i dostępnych w nich telefonów) oferowanych przez operatorów firmom.
Całość serwisu jest w pełni interaktywna. Użytkownicy mogą pozostawiać opinie na temat telefonów i taryf i prowadzić dyskusje. Częścią projektu E-komórka jest także blog (http://blog.e-komorka.pl/), na którym na bieżąco publikowane są aktualności, ciekawostki i artykuły dotyczące tematyki związanej z telefonią komórkową.