Dziennikarze rozgłośni regionalnych, korzystając z systemu, mogą w intuicyjny sposób weryfikować nadchodzące informacje, a następnie precyzyjnie lokalizować je na mapie systemu Targeo. Dodając do tych informacji dźwięk, system tworzy bazę aktualnych komunikatów gotowych do wykorzystania na antenie i stronach internetowych.
Już wkrótce komunikaty, opracowane przez Targeo.pl i Radio Kierowców w ramach projektu “Kierowca zaufania”, dostępne będą dla użytkowników telefonów komórkowych w aplikacjach mapowych Targeo.mobi i Drogowskaźnik oraz dla systemów nawigacyjnych poprzez RDS-TMC.
“Projekt Kierowca Zaufania to w rzeczywistości kampania społeczna doskonale wpisująca się w misję Polskiego Radia. Chcemy promować postawę człowieka myślącego również o innych użytkownikach drogi. Doświadczenia z podobnych projektów w krajach zachodnich pokazują, że takie podejście ze strony kierowców znakomicie poprawia bezpieczeństwo na drogach” – mówi Wojciech Konieczny, zastępca dyrektora w Dyrekcji Programowej Polskiego Radia, nadzorujący projekt z ramienia Zarządu PR.