Dzięki OPC, ISP w jednym miejscu otrzymają wszystko, co jest potrzebne do zaoferowania swoim użytkownikom telefonii cyfrowej, czyli: transmisję głosu, platformę do zarządzania numerami telefonów (własnymi i przeniesionymi od innych operatorów), usługami dodanymi, relacjami z klientem. Dla partnerów dostępna też będzie specjalna oferta na urządzenia VoIP, pomoc formalno-prawna (związana z rozpoczęciem świadczenia usług telefonicznych), a także możliwość zintegrowania platformy np. z własnymi systemami do fakturowania klientów (dzięki udostępnionemu API).
Pomysł cyfrowej platformy telekomunikacyjnej OPC, dzięki międzynarodowym kontaktom PLIX, ma też z czasem zostać przeniesiony na inne państwa Europy i świata, w których twórcy inicjatywy OPC widzą potencjał dla stworzenia podobnych rozwiązań, a w szczególności możliwości wymiany ruchu telefonicznego VoIP.
Idea Otwartej Platformy Cyfrowej została przybliżona na konferencji zorganizowanej przez Informedia Poland – “VoIP – Trendy. Regulacje prawne. Modele biznesowe”. Prezentację pod tytułem “Jak zarobić na VoIP?” przedstawił na tej konferencji Krzysztof Malicki, Prezes Zarządu Datera SA i jeden z pomysłodawców Otwartej Platformy Cyfrowej.