Wyszukiwanie semantyczne to nic innego, jak wyszukiwanie powiązanych artykułów, które być może zawierają mniej żądanych słów kluczowych, ale są jak najbardziej na temat zapytania. Inżynierowe z Google więc “uczą” swoją wyszukiwarkę znaczenia poszczególnych słów i zachodzących między nimi relacji. Technologia jest już gotowa, do wdrożenia jednak wciąż droga daleka. Mechanizm należy odpowiednio zoptymalizować, gdyż na razie stanowiłby zbyt wielkie obciążenie dla serwerów Google’a.
Wyszukiwarka Google w wersji semantycznej
Obecnie silnik wyszukiwarki Google opiera się głównie na słowach kluczowych. Ta strona, na której o wiele częściej występuje dane słowo kluczowe pozycjonowana jest wyżej, od tej, która owych wyrażeń ma mniej. Oczywiście to duże uproszenie, bowiem witryny można w odpowiedni sposób pozycjonować, brane są pod uwagę metatagi i mechanizm Page Rank, ale ogólna filozofia działania pozostaje niezmienna. Jednak jeśli zechcemy dowiedzieć się czegoś więcej na temat, na przykład, produkcji seryjnej samochodów, warto, by w wynikach naszego zapytania znalazły się informacje powiązane, jak biografia Henry’ego Forda. Google wkrótce będzie właśnie tak funkcjonowało.27.03.2009|Przeczytasz w 1 minutę
