Skalę sukcesu najlepiej obrazuje porównanie z muzycznym sklepem iTunes Store (iTS), także należącym do Apple. iTS, który rozpoczął sprzedaż 28 kwietnia 2003 roku, pomimo szybkiego rozwoju, doczekał się miliarda pobranych piosenek dopiero w lutym 2006, czyli po blisko 3 latach od startu. Jednak podwojenie tej liczby do 2 miliardów nastąpiło już w niecały rok później w styczniu 2007. Zdaniem Pawła Małeckiego, podobny los czeka App Store. – Aplikacja numer 1 miliard, będzie krokiem milowym, po którym nastąpi jeszcze większe przyspieszenie – mówi Małecki.
Wraz z liczbą pobrań rośnie także liczba dostępnych aplikacji. Obecnie klienci App Store mogą wybierać spośród ponad 25 000 aplikacji, w tym także wielu darmowych. Dynamicznie rosnąca liczba programów oraz zainteresowanie mobilną platformą Apple ze strony takich gigantów przemysłu elektronicznej rozrywki jak Electronic Arts czy Sega zdają się potwierdzać tezę o świetlanej przyszłości stojącej zarówno przed App Store jak i mobilnymi urządzeniami z logo nadgryzionego jabłka na obudowie.