W Polsce liczba użytkowników wzrosła od marca 2008 o 98 %, a liczba odsłon zwiększyła się aż o 202 %. Polski użytkownik obejrzał średnio 176 stron. Na liście najpopularniejszych stron w polskim Internecie mobilnym wciąż króluje Nasza-klasa. Nowością jest pojawienie się w pierwszej dziesiątce Interii. Sony Ericsson K800i jest pierwszy, Nokia 6300 druga, a Sony Ericsson K550i trzeci na liście najpopularniejszych w Polsce telefonów komórkowych z dostępem do Internetu poprzez Operę Mini.
Nigeria dostała się do pierwszej dziesiątki krajów o największej liczbie użytkowników Opery Mini, zastępując w niej Niemcy.
Nowością w tym miesiącu jest raport dotyczący używania Internetu mobilnego w ciągu dnia (wtorek, 17 marca). Największa liczba użytkowników Opery Mini uaktywnia się pod koniec dnia – od 20. do północy. Ale np. Chińczycy chętniej surfują przez komórkę w pierwszej połowie dnia.
W tym miesiącu raport koncentruje się na Ameryce Łacińskiej. Największego skoku dokonało tu Chile, które awansowało z dziewiątej na pierwszą pozycję w regionie, zwiększając liczbę użytkowników Opery Mini aż o 3.200% w skali roku. W tym samym czasie liczba odwiedzanych stron wzrosła tam prawie o 26.000%. Na kolejnych miejscach znalazły się Brazylia, Meksyk i Wenezuela. Oryginalny raport dotyczący Ameryki Łacińskiej jest dostępny na http://www.opera.com/smw/2008/07/.
Mobilny Internet przeżywa boom w Ameryce Łacińskiej. Od marca 2008 do marca 2009 ogólna liczba przeglądanych stron w krajach pierwszej dziesiątki kontynentu zwiększyła się o 673%. W tym samym czasie liczba użytkowników wzrosła tam o 164%, zaś przesył danych – ponad pięciokrotnie.
Jeśli chodzi o najpopularniejsze strony, to najlepiej radzą sobie w Ameryce Łacińskiej Google, Live i Facebook. Orkut pozostaje głównym serwisem społecznościowym w Brazylii i Paragwaju. Mniejsze portale społecznościowe jak hi5 są także mocne w wielu krajach kontynentu.
Mobilny Internet kontynuuje swój wielki pochód na świecie. Po raz pierwszy raport pokazuje wzrost liczby użytkowników i przeglądanych stron w pierwszej dziesiątce krajów. W większości tych krajów mieliśmy do czynienia z trzycyfrowym wzrostem jeśli chodzi o ilość przeglądanych stron i dwucyfrowym – jeśli chodzi o liczbę użytkowników. Wyjątek stanowi Nigeria, która w obu kategoriach zanotowała wzrost – odpowiednio o 4.000 % i 1.500 % w skali roku.