Większość (70,3%) pracujących użytkowników biznesowych portali społecznościowych uważa, że chęć znalezienia nowej pracy jest najważniejszym powodem, dla którego internauci decydują się na założenie profilu w takich serwisach.
Pozostałe, najczęściej wymieniane motywy aktywacji konta w takim portalu, to możliwość poszerzania kontaktów branżowych oraz chęć zaprezentowania własnych kompetencji. Dla prawie połowy badanych powodem obecności w serwisie społecznościowym dla profesjonalistów jest możliwość wymiany wiedzy i dyskusji na forum. Równie często wymienianym celem jest budowanie profesjonalnego wizerunku w Internecie.
Tylko 36% badanych, użytkowników społecznościowych serwisów typu biznesowego, dodałoby link do profilu w takim portalu do swojego życiorysu. Jednak pracujący internauci chętnie pochwaliliby się obecnemu szefowi swoim profilem w biznesowym portalu społecznościowym. Połowa badanych (53%) deklaruje, że zaprosiłaby przełożonego do listy kontaktów w takim portalu.
– Internauci nie wykorzystują w pełni narzędzi dostępnych w biznesowych serwisach społecznościowych. Merytoryczne dyskusje z naszym udziałem lub profesjonalny, zawodowy blog mogą wyróżnić naszą aplikację spośród propozycji innych kandydatów, a to szczególnie ważne, gdy sytuacja na rynku pracy jest trudna i rośnie konkurencja wśród osób poszukujących nowego zajęcia – komentuje Marcin Zabielski, prezes Profeo.pl