W momencie, gdy firma zmieniała nazwę na “Verbatim”, na cześć swojego najlepiej sprzedającego się produktu, zatrudniała już ponad 1 000 osób. W 1979 r. zadebiutowała na giełdzie, a dwa lata później, dzięki wprowadzeniu dyskietki DataLifePlus, wzmocniła swoją międzynarodową reputację producenta wysokiej jakości nośników danych. W celu rozpoczęcia działalności na rynku japońskim Verbatim utworzył spółkę joint venture z Mitsubishi Kasei. W roku 1994 firmy połączyły się z Mitsubishi Petrochemical tworząc Mitsubishi Chemical Corporation.
Obecnie macierzysta spółka Verbatim działa pod nazwą Mitsubishi Kagaku Media. W latach 90. Verbatim osiągnął pozycję lidera rynku dyskietek, które jednak już wówczas zaczęły być wypierane przez nośniki magnetooptyczne, a następnie płyty CD. W krótkim czasie Verbatim okazał się pionierem również w tym segmencie. Od 2003 r. firma jest światowym liderem w dziedzinie nośników CD i DVD, co znalazło potwierdzenie w niezależnych badaniach rynku oraz licznych nagrodach przyznanych jej produktom.
W ostatnich latach oferta Verbatim została poszerzona o napędy USB, karty pamięci flash oraz akcesoria komputerowe. Firma uzyskała również bardzo dobrą pozycję w segmencie zewnętrznych dysków twardych, w którym zadebiutowała dopiero w 2007 roku. Ostatnio, wprowadzając serię kart SSD ExpressCard, Verbatim wkroczył na rynek innowacyjnych nośników typu Solid State Drive (SSD).
– Klienci oczekują przede wszystkim niezawodności i jakości. Odpowiadamy na to zapotrzebowanie nie tylko naszym hasłem, “Technology you can trust” (“Technologia, której możesz zaufać”), lecz także drobiazgową pracą nad rozwijaniem naszych produktów, połączoną ze stosowaniem najlepszych komponentów i precyzyjnych procesów produkcyjnych mówi Gary Milner. – Dzięki naszym innowacjom zawsze będziemy pionierem na rynku nośników danych. Nasza strategia produktowa oparta na czterech filarach – nośniki optyczne, zewnętrzne dyski twarde, karty pamięci flash i akcesoria – sprawia, że dysponujemy bardzo atrakcyjną i bogatą ofertą produktów o najwyższej jakości. Zamierzamy w dalszym ciągu wzmacniać pozycję lidera rynku nośników optycznych, a także wkraczać na rynki wszelkich nowych nośników, jednocześnie stale wzbogacając asortyment naszych produktów – dodaje Milner.