W analizie wyników badań wykorzystano również raport przygotowany przez firmę Elastic Path “The Ecommerce Checkout Report. A Quantitative Look at the Tactics of the Top 100 Retailers” o sklepach internetowych, którego głównym celem było znalezienie korelacji pomiędzy konwersją a poszczególnymi elementami sklepu. Tutaj do badania zastosowano analizę korelacji i regresji liniowej szukając powiązania pomiędzy konwersją i wzrostem wykorzystania a poszczególnymi elementami sklepu.
Raport z badania można bezpłatnie pobrać z tego bloga.
Wykonując badania jako główny cel postawiliśmy sobie przeanalizowanie czynników, które mogą mieć wpływ na ostateczną decyzje i finalizację zakupów. Okazuje się, że sam fakt istnienia potrzebnych informacji w procesie zakupowym może okazać się niewystarczający, aby klient dokonał zakupu. Ważna jest forma i miejsce prezentacji informacji. Badania użyteczności skutecznie pozwalają zobaczyć jak zachowują się klienci w naszym sklepie. Ta wiedza jest niezbędna, aby ulepszać sklep internetowy pod kątem sprzedaży – mówi Joanna Kotala z Idecto.