Pozycje linków sponsorowanych ustalane są na zupełnie innych warunkach niż wyników organicznych. Na ich pozycję w dużej mierze wpływa konkurencja, która wyznacza marginalne stawki, jakie trzeba zapłacić za dane słowo by pojawić się w wynikach. Ponad to algorytm analizuje jakość strony docelowej, dopasowanie słów kluczowych z reklamowaną branżą jak również inne czynniki, które wpływają na kształtowanie pozycji reklamy.
Pozycjonowana witryny podlega zupełnie innym zasadom oceny algorytmu Google, który weryfikuje przede wszystkim ilość i jakość linków prowadzących do witryny. Ponad to w dużej mierze dla algorytmu liczy się wiek domeny co w przypadku linków sponsorowanych nie ma żadnego znaczenia.
Tak jak prowadzenie kampanii linków sponsorowanych nie zagwarantuje nikomu bycia na pierwszej stronie, tak też nie wpłynie na to czy pozycja witryny w wynikach organicznych spadnie po jej zakończeniu. Spiski i spekulacje to chleb powszedni środowiska pozycjonerskiego. Ze względu na to, że rynek od dawien dawna próbuje rozpracować algorytm Google’a i zasady rządzące tym silnikiem z pewnością powstanie jeszcze więcej mitów na ten temat.
W chwili obecnej nie ma potwierdzenia na to, że wykorzystanie obu tych narzędzi w jednym czasie może negatywnie wpłynąć na pozycję witryny.
Pełną treść artykułu autorstwa pracowniczki ADSEO.pl, znajdziecie tutaj.