Internetowa porównywarka cen Nokaut.pl, na podstawie ponad 31 tysięcy najczęściej oglądanych ofert w kategorii Prezenty Komunijne, postanowiła sprawdzić jakie prezenty dziewięciolatki otrzymują w tym roku.
Z analizy Nokaut.pl wynika, że prezent komunijny średnio kosztuje 930 zł. W odróżnieniu od lat ubiegłych, największą popularnością nie cieszą się już rowery czy zegarki. Furorę robią konsole do gier, które w zeszłym roku również były komunijnym hitem, ale obecnie możemy już mówić o dominacji konsol jako prezentu na pierwszą komunię. Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się aparaty cyfrowe, telefony i odtwarzacze mp3 które są marzeniem niejednego drugoklasisty.
Pierwsza pozycja należy do konsoli Sony PSP, która fotel lidera zawdzięcza prawdopodobnie temu, że umożliwia rozrywkę w każdym miejscu i łatwo jest się nią pochwalić kolegom w szkole. Drugie miejsce zajęła konsola Sony Playstation 3 80 GB, która zdecydowanie wyprzedziła swoich konkurentów na rynku konsol, gdyż Nintendo Wii zajmuje czwartą pozycję, a Xbox 360 uplasował się dopiero na 23. miejscu. Oprócz konsol do gier, tegorocznym komunijnym hitem są aparaty cyfrowe, które pojawiają się trzykrotnie w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych komunijnych prezentów.
Popularne są także telefony i odtwarzacze MP3. Znacznie mniej drugoklasistów dostanie w tym roku na Komunię notebooka, ale jest to prezent zdecydowanie droższy od pozostałych, które pojawiły się w zestawieniu, więc stać na niego tylko najzamożniejszych. Na próżno szukać w czołówce zabawek edukacyjnych. Przydatne do nauki sprzęty takie jak globus czy mikroskop znalazły się daleko w drugiej setce wśród najpopularniejszych prezentów komunijnych.
– Patrząc na prezenty oglądane na naszym serwisie, można powiedzieć, że Pierwsza Komunia Święta przestaje być ważnym religijnym wydarzeniem dla całej rodziny, a staje się czymś w rodzaju komercyjnego święta. Pomimo tego, że w kategorii Prezenty Komunijne zamieściliśmy na przykład albumy komunijne, książki o Janie Pawle II czy pamiątki Pierwszej Komunii Świętej, to w porównaniu do ofert ze sprzętem elektronicznym cieszyły się one znikomym zainteresowaniem – podsumowuje Tomasz Maj, menedżer ds. e-commerce w Nokaut.pl.