Rozwój sieci Adkontekst: 50-miliardowa emisja reklamy

Od startu sieci w listopadzie 2005 roku, średnia miesięczna liczba odsłon reklam wzrosła prawie osiem razy, natomiast średnia miesięczna liczba kliknięć w reklamy – 25 razy. Wraz z liczbą odsłon reklam oraz kliknięć rósł też zasięg sieci, który obecnie zbliża się do 12 milionów realnych użytkowników, co stanowi ponad 73 procenty polskich internautów (Megapanel, luty 2009).
Już wkrótce sieć Adkontekst będzie wprowadzać nowe rozwiązania reklamowe.
Już wkrótce sieć Adkontekst będzie wprowadzać nowe rozwiązania reklamowe.

Po niemal czterech latach istnienia do sieci Adkontekst należy 850 renomowanych portali i łącznie 70 tysięcy unikalnych domen. W ubiegłym roku do grupy partnerów tej sieci reklamowej dołączyły takie serwisy, jak: Gazetaprawna.pl, Rzeczpospolita.pl, National-geographic.pl, Stopklatka.pl, Wizaz.pl czy Kozaczek.pl.

W 2008 roku reklamy emitowane w Adkontekście zanotowały łącznie ponad 24 miliardów odsłon, co oznaczało podwojenie ich liczby w stosunku do roku 2007. W tym czasie podwoiła się też liczba kliknięć w reklamy. W pierwszym kwartale 2009 liczba emisji reklam zwiększyła się o 1/3 w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, a liczba kliknięć wzrosła o 23%.

W 2008 roku ofertę sieci Adkontekst uzupełniły też nowe produkty, m.in. Intertext oraz Site Search. Ten pierwszy to rodzaj reklamy kontekstowej, która emitowana jest w treści artykułów publikowanych na serwisach partnerskich Adkontekst w momencie najechania kursora na wyróżnione w tekście słowo.

Z kolei Site Search to produkt dla właścicieli serwisów internetowych, które w sposób aktywny wykorzystują wyszukiwarkę swoich zasobów. Pozwala on emitować reklamy tekstowe – Linki Sponsorowane – w wynikach wyszukiwania na serwisie partnerskim, powiązane kontekstowo z wpisanymi do wyszukiwarki słowami kluczowymi.

Adkontekst jest to sieć reklamy kontekstowej emitowanej w wynikach wyszukiwania i na serwisach partnerskich. Sieć zarządzana jest wspólnie przez NetSprint.pl i Wirtualną Polskę. Powstała na bazie wspólnych, ponad 7-letnich doświadczeń obu firm w obszarach wyszukiwania informacji oraz zarządzania i emisji reklam kontekstowych.