1.Rekordy sprzedaży: 40 000 piosenek w dziesięć minut
2. Wynalazca na stoku
Idea odtwarzacza nie narodziła się w pełnej pomysłów głowie Steve’a Jobsa. Ojcem iPoda jest Anthony M. Fadell. Pomysł połączenia przenośnego odtwarzacza z usługami internetowymi przyszedł mu ponoć do głowy podczas jazdy na nartach. Po tym jak kilku producentów uznało jego innowacyjny model biznesowy za mało interesujący, na początku 2001 roku udał się z nim do Apple’a. Do końca 2008 roku był szefem działu iPodów, a potem odszedł z firmy.
3. Niebezpieczne słuchawki
W 2004 roku angielska policja przestrzegała właścicieli iPodów, by nie używali oryginalnych, białych słuchawek, a wybierali inne, mniej rzucające się w oczy. Miało to zapobiec narastającej fali zuchwałych kradzieży iPodów.
4. Drogie menu
W 2006 roku firma Creative Labs pozwała Apple’a i zażądała odszkodowania w wysokości 100 milionów USD. Zgodnie z oświadczeniem amerykańskiej komisji handlu w przypadku menu iPoda doszło do naruszenia patentu Creative’a.
5. Najdroższy iPod na świecie
Najdroższy odtwarzacz firmy z Cupertino do tej pory sprzedano w USA w grudniu 2002 roku. Za 548 dolarów kupiony został iPod drugiej generacji. Urządzenie należało do limitowanej edycji, która oferowana była tylko przez chwilę. Na iPodzie o pojemności 20 GB wygrawerowane były autografy Madonny, No Doubt i Becka.
6. Chrzest iPoda
Autor tekstów reklamowych Vinnie Chieco, który przygotowywał kampanię reklamową mającą wprowadzić na rynek odtwarzacz, wymyślił dla niego nazwę iPod. Białe urządzenie przypomniało mu pody z filmu “2001: Odyseja kosmiczna” – były to białe kapsuły, dokowane przy statku-matce.
7. Jakość nie najwyższych lotów
Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez portal internetowy MacInTouch, co siódmy iPod wyprodukowany w 2005 roku był wadliwy. Zwykle skargi dotyczyły zbyt krótkiego czasu pracy na baterii, awaryjnych dysków oraz podatnej na zadrapania obudowy.
8. Cicha muzyka
Zgodnie z prawem obowiązującym we Francji w odtwarzaczach przenośnych poziom głośności nie może być wyższy niż 100 decybeli. Dlatego na rynek europejski trafiały
urządzenia z mniejszą niż w USA głośnością.
9. Hit sprzedaży
Spośród iPodów największą popularnością cieszy się model nano – jego wynik sprzedaży próbuje też uzyskać miniaturowy shuffle. Najpopularniejszym kolorem nano jest czarny, a najmniej popularny okazał się kolor złoty, który został definitywnie wycofany z rynku.
10. Złe kolory
Pierwszym kolorowym iPodem był model mini. W jednej z partii w założeniach różowy iPod miał barwę amarantową. Choć te empetrójki nie trafiły do sklepów, dość szybko rozeszły się na aukcjach eBay.