- Asus VW222U (22”),
- iiyama ProLite E2407HDSV (24”),
- LG Flatron W2252TQ-PF (22”),
- Samsung SyncMaster P2370 (23″),
- Samsung SyncMaster 2333HD z tunerem TV (23″).
Z danych Komputronik SA wynika, że polscy użytkownicy monitorów LCD kupowali w tym okresie konstrukcje o przekątnej ekranu wynoszącej co najmniej 22 cale. To znacznie więcej niż ubiegłoroczny standard, który wynosił 19 cali. Masowo rośnie także zainteresowanie monitorami panoramicznymi o proporcjach ekranu 16:9 (umożliwiają uzyskanie rozdzielczości Full HD już przy przekątnej o długości 21,5 cala). Trzy spośród pięciu najchętniej kupowanych w Komputronik SA monitorów dysponowało ekranami o takiej właśnie charakterystyce. Na uwagę zwraca także majowy sukces modelu Samsunga z tunerem TV. Tego typu konstrukcje stają się coraz bardziej atrakcyjną, niedrogą alternatywą dla telewizorów LCD.
Polscy użytkownicy najchętniej przeznaczają na kupno monitora LCD nie więcej niż 1 tys. zł. Ostrożnemu podejściu do wydatków towarzyszy za to dbałość o odpowiednią markę sprzętu. Dlatego w czołówce najczęściej kupowanych monitorów w maju br. znalazły się głównie produkty wiodących dostawców w tym segmencie rynku.