Choć nadal spora grupa internautów nie wiąże obecności w Internecie z budowaniem własnej “marki”, to pozostała ich część podejmuje konkretne działania, których celem jest wzmocnienie swojego wizerunku. Co trzeci uczestnik ankiety założył profil w biznesowym serwisie społecznościowym, prawie tyle samo osób przyznało się do zabierania głosu w grupach dyskusyjnych związanych ze swoją branżą. Zaledwie 7% uczestników ankiety prowadzi własną stronę internetową, na której prezentuje swoje kompetencje i sukcesy zawodowe, a tylko 3% przyznaje się do prowadzania bloga.
Co ciekawe, 40% ankietowanych przyznało, że raz na kilka miesięcy sprawdza, na jakich stronach internetowych i w jakim kontekście pojawia się ich imię i nazwisko. Co trzeci ankietowany wpisuje swoje dane do wyszukiwarki co najmniej raz w miesiącu, z czego 7% robi to nawet raz w tygodniu lub częściej.
O tym, jak ważna jest dbałość o internetowy wizerunek świadczy fakt, że 72% ankietowanych w różny sposób sprawdza w Internecie informacje o nowo poznanej osobie. Niemal połowa sprawdza kilka lub kilkanaście linków w wynikach wyszukiwania oraz wypowiedzi nowego znajomego w biznesowych serwisach społecznościowych. Tylko 28% ankietowanych w ogóle nie szuka takich informacji w Internecie.