Szwedzka firma mierzy poziom emisji gazów CO2 wytwarzanych przez produkty, używając naukowej metody pod nazwą Ocena Cyklu Życiowego Produktu (Life Cycle Assesment). Polega ona na analizie każdego etapu cyklu życia produktu – od momentu wydobycia surowca, poprzez produkcję, transport, wykorzystywanie aż po utylizację.
Analizy wskazują, że najbardziej negatywny wpływ na środowisko (67 procent) ma konsumpcja energii urządzeń związanych z funkcjonowaniem sieci, działalność operatorów oraz utylizacja sprzętu telekomunikacyjnego. Pozostałe 33 procent to działania związane produkcją sprzętu.
Branża teleinformatyczna jest obecnie odpowiedzialna za około 2 procenty globalnej emisji CO2 do atmosfery. Jednocześnie posiada odpowiedni potencjał, aby pomóc w redukcji pozostałych 98 procent. Badania firmy Ericsson wykazały, że przemyślane wykorzystanie rozwiązań telekomunikacyjnych może przynieść od 10 do 20 razy większą redukcję emisji CO2 w porównaniu z ilością CO2 powstałą przy ich produkcji.
Wpływ wytwarzania produktu i działania sieci telekomunikacyjnych na środowisko naturalne jest relatywnie niewielki, w porównaniu do tego wpływu w innych branżach przemysłowych. Używając jako wskaźnika dwutlenku węgla, okazuje się, że porównując komunikację za pomocą telefonu komórkowego do podróży fizycznej, rok używania telefonu komórkowego równa się przejechaniu typowym samochodem 160 kilometrów autostradą.