Najbardziej widoczną zmianą była odświeżona szata graficzna oraz nowy układ strony, dopasowany do rozdzielczości obrazu 1024×768. W ostatnich miesiącach Pracuj.pl wprowadził także serię istotnych zmian w najważniejszym dla kandydatów obszarze – czyli w wyszukiwaniu ofert pracy i zarządzaniu nimi.
Wyszukiwanie stało się wygodniejsze dzięki zaimplementowaniu w wyszukiwarce słownika stanowisk, lokalizacji i słów kluczowych, które są “podpowiadane” użytkownikom. Dodano także opcję zawężającą wyszukiwanie słowa kluczowego wyłącznie do nazwy stanowiska. W odpowiedzi na sugestie użytkowników serwisu, w wyszukiwarce wprowadzono dodatkową opcję wyszukiwania ogłoszeń według wysokości wynagrodzenia.
Dużo zmian pojawiło się także na liście wyników wyszukiwania: zwiększono przejrzystość listy, a pod nazwami ogłoszeń pojawiły się kilkuzdaniowe podsumowania każdej oferty, które – zależnie od preferencji użytkownika – można zwinąć bądź rozwinąć. Wprowadzono także nowe funkcje aktówki, służącej przechowywaniu interesujących użytkownika ofert pracy. Jedną z najbardziej użytecznych jest możliwość dodawania osobistych notatek do zapisywanych w profilu użytkownika ofert pracy.
W serwisie wprowadzono także szereg udogodnień dla nowych użytkowników. Znacznie uproszczony formularz rejestracji umożliwia założenie konta w ok. 15 sekund i bezpośredni dostęp do wszystkich narzędzi serwisu. Nowością jest także uproszczona wersja JobAlertu – powiadomienia e-mail o najnowszych ofertach pracy. JobAlert Light nie wymaga zakładania konta w serwisie, wystarczy, że po wyszukaniu ofert w wyszukiwarce użytkownik wprowadzi swój adres e-mail, a raz w tygodniu otrzyma listę ogłoszeń odpowiadających wybranym kryteriom.
Pracuj.pl jako jedyny serwis rekrutacyjny w Polsce korzysta z nowoczesnego systemu Responsys Interact amerykańskiej firmy Responsys Ltd. Dzięki niemu użytkownicy Pracuj.pl otrzymują wiadomości o karierze i pracy dopasowane do ich konkretnych zainteresowań i potrzeb. Komunikacja w wysokim stopniu bazuje na interakcji odbiorcy z treścią e-maila i jest spójna z preferencjami użytkownika co do częstotliwości i rodzaju otrzymywanych wiadomości. Z usług Responsys Ltd. na świecie korzystają m.in. AOL UK, General Motors, Ford czy Lufthansa.