W maju 10,2% przeglądanych w Polsce stron było związanych z wyszukiwaniem. Polski użytkownik przejrzał średnio 16,9 tego typu stron w przeciągu miesiąca. Wśród wyszukiwarek, jak na całym świecie, największą popularnością cieszyło się u nas Google, na drugim miejscu znalazło się Yahoo.
Ilość przeglądanych stron wzrosła w Polsce od maja 2008 r. o 154%, liczba unikalnych użytkowników – o 65,5%. Polski użytkownik przejrzał w zeszłym miesiącu średnio 165 stron przy pomocy urządzeń mobilnych. Strony najchętniej odwiedzane przez polskich internautów:
Telefony komórkowe, przez które użytkownicy Opery Mini w Polsce najchętniej łączyli się z Internetem:
- Sony Ericsson K800i,
- Nokia 6300,
- Sony Ericsson K550i
W maju 2009 r. Opera Mini miała prawie 25,4 miliony użytkowników, co stanowi wzrost o 8,4% w porównaniu z kwietniem i aż o ponad 136% w porównaniu z majem 2008. Te dane dotyczą tylko użytkowników, którzy sami zainstalowali przeglądarkę w swoim telefonie komórkowym. Te 25,4 miliony obejrzały w maju ponad 9,6 miliardów stron. Od kwietnia oglądalność stron skoczyła o 11%, a w skali rocznej – o 227%.
W maju użytkownicy Opery Mini wygenerowali dla operatorów ponad 160 milionów megabajtów danych. W porównaniu z kwietniem oznacza to wzrost o 5,6%. Dane w Operze Mini są kompresowane o 90%. Gdyby nie ten fakt, użytkownicy przeglądarki obejrzeliby prawie 1,5 petabajta danych w zeszłym miesiącu. Od maja 2008 r. przesył danych zwiększył się o 245%.
W czołówce krajów o największej liczbie użytkowników, Indie wspięły się kosztem Ukrainy, zaś Polska ponownie zepchnęła Nigerię z 9. miejsca. Mimo to Facebook też nie może usiedzieć w miejscu. Ostatecznie wyprzedza Friendster w Indonezji i powiększa swój udział w południowowschodniej Azji.
Google umacnia sie na pozycji globalnego lidera, ale Yandex i Baidu ciągle są pierwsze w odpowiednio: Rosji i Chinach. Natomiast Yahoo jest szczególnie mocne w Indonezji i Nigerii. Użytkownicy Opery Mini w Indiach i Nigerii najchętniej korzystają z wyszukiwarek. 16,3% oglądanych stron w Indiach tam związanych z wyszukiwaniem, a użytkownicy oglądają tam 63,7 stron związanych z wyszukiwaniem w miesiącu. W Nigerii było to średnio 26,6% tego typu stron i 49,6 odsłon na użytkownika w ciągu miesiąca. Użytkownicy ukraińscy za to korzystają z wyszukiwarek najmniej chętnie: tyko 0,7% odwiedzanych tam stron ma związek z wyszukiwaniem, a średnia takich odwiedzanych stron w miesiącu to 4,3.