Jak wynika z danych porównywarki, wzrosło zainteresowanie nie tylko konkretnymi modelami, ale całą kategorią. W marcu i w kwietniu frazę “netbook” wpisywano w wyszukiwarkę dwa razy częściej niż na początku roku. Dla fraz laptop i notebook wartość ta spadła odpowiednio o 24 i 16 procent.
Jednak z tradycyjnymi laptopami łączy netbooki dominacja określonych producentów. W obu przypadkach trzy firmy skupiły 80 procent zainteresowania klientów. Najchętniej oglądane były modele ASUS (52% netbooków, 31% laptopów), na dalszych pozycjach znalazły się HP (25% i 13%) i Toshiba (10% i 23%). Począwszy od marca ta ostatnia firma systematycznie umacniała swoją trzecią pozycję. W maju zainteresowanie netbookami tej marki było wyższe o 6,5 procenta niż na początku roku.
Na rosnące zainteresowanie netbookami ma bez wątpienia wpływ ich przystępna cena. – Średnia cena netbooka to niecałe 1800 złotych, a ponad połowa dostępnych ofert mieści się w przedziale 1000-1500 złotych – mówi Łukasz Bujakowski.