Jubileuszowa Aula Polska, której głównym celem jest wspieranie rozwoju przedsiębiorczości w Internecie, poza podsumowaniami dwuletniej działalności, dała okazję poznania metod finansowania przedsięwzięć internetowych. Przedstawiali je Piotr Ćwik z Krajowego Funduszu Kapitałowego oraz Andrzej Szurek z rynku NewConnect.
Giełdowy rynek alternatywny NewConnect może być szansą na szybki rozwój i dofinansowanie dla właścicieli młodych, internetowych biznesów. Jak podkreślał Andrzej Szurek, NewConnect to także opcja dla małych i młodych przedsiębiorstw. Nieduże firmy często borykają się z barierą finansową, która na pewnym etapie rozwoju uniemożliwia im wzrost. Jednocześnie są to na tyle małe i młode organizacje, że nie mogą starać się o pozyskanie kapitału na rynku podstawowym giełdy. Rynek ten umożliwia im pozyskanie kapitału niezbędnego na sfinansowanie działalności i inwestycji także we wczesnej fazie rozwoju.
Firmy technologiczne stanowią główny sektor spółek notowanych na NewConnect. Start-upy, które mają już klarowną strukturę organizacyjną, solidny biznesplan i poszukują środków na dalszy rozwój mają więc interesującą możliwość ubiegania się o potrzebny kapitał. Dotychczas firmom debiutującym na tym giełdowym rynku, udawało się pozyskać tą drogą od jednego do kilkudziesięciu milionów złotych. Dla młodych i niewielkich firm debiut na giełdzie oznacza także dodatkową promocję. Spółki publiczne są bowiem lepiej rozpoznawane na rynku, media częściej się o nich piszą i mówią, a to ma wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku i wiarygodności marki.
Aula Polska to cykliczne spotkania dla awangardy polskiego Internetu. Celem inicjatywy jest wspieranie i popularyzacja przedsiębiorczości wśród ludzi, którzy potrafią przekuć własne wizje i marzenia w prawdziwe internetowe przedsięwzięcia biznesowe lub dopiero wkraczają na trudną ścieżkę własnej przygody z biznesem.
Pełny artykuł zainteresowani znajdą tutaj.