Microsoft przygotowuje swój serwis muzyczny

Potentat z Redmond bierze się poważnie za biznes muzyczny – jeszcze w tym roku zamierza otworzyć swój własny serwis z utworami muzycznymi przesyłanymi strumieniowo. Będzie to spora konkurencja dla istniejących już serwisów muzycznych, jak na przykład Spotify.com. Peter Bale, producent wykonawczy w MSN (the MicroSoft Network) powiedział, że muzyka jest niezwykle istotną dziedziną dla Microsoftu, a strumieniowy serwis muzyczny powstanie bardzo szybko.
Microsoft nie podpisał jeszcze żadnej umowy z partnerami, jednak negocjacje trwają
Microsoft nie podpisał jeszcze żadnej umowy z partnerami, jednak negocjacje trwają

Peter Davis, menadżer ds. marketingu w muzycznym serwisie 7digital (partner Spotify) skomentował pojawianie się nowego gracza w tym segmencie następująco – Jesteśmy bardzo podekscytowani informacją, że Microsoft przygotowuje swój serwis muzyczny. To świetnie, że giganci IT, jak Microsoft, uznali ten segment rynku za ważny dla klientów. Na razie musimy zaczekać na potwierdzenie, czy będą dla nas rzeczywistą konkurencją, czy też oferować będą inny rodzaj usług.

Bale twierdzi, że nowy serwis muzyczny będzie budowany na podobieństwo Spotify.com, jednak wciąż testowana jest opłacalność tego modelu biznesowego. Usługa najprawdopodobniej będzie dostępna również poprzez Xboksa 360.