Kolejna aktywność polskiego internauty to poszukiwanie rozrywki, czytanie plotek i ciekawostek ze świata. Internetowi ciekawscy stanowią, aż 65 proc. badanych. Koncentrują się oni wokół serwisów społecznościowych, jak Nasza Klasa; plotkarskich oraz portalach bazujących na ciekawostkach w Internecie, np. wykop.pl. Ta grupa internautów współtworzy przestrzeń Web 2.0. czyli projekty internetowe, w których treści niemal w całości generowane są przez użytkowników.
28 proc. polskich internautów bierze aktywny udział w aukcjach internetowych, takich jak np. Allegro lub fruli.pl. Według badań Megapanel PBI i Gemius, w 2008 roku aukcje internetowe odwiedziło ponad 8 mln użytkowników, którzy przeznaczyli na e-zakupy kwotę powyżej 10 mld złotych. Sektor ten, pomimo kryzysu bardzo dynamicznie się rozwija.
Na liście aktywności sieciowych kolejne miejsce zajmują usługi finansowe (korzysta z nich 46 proc. badanych). Polacy coraz chętniej korzystają z bankowości elektronicznej. Według danych Związku Banków Polskich, w samym marcu tego roku aż 7 mln klientów indywidualnych wykonało blisko 29 mln przelewów na łączną sumę 30 mld złotych.
Rosnący zasięg Internetu powoduje, że staje się on najważniejszym medium. W wielu wskaźnikach wyprzedza on telewizję – np. w kategorii dostawcy rozrywki i informacji. Według Gemius telewizja jako źródło rozrywki wskazywana jest przez 29 proc. respondentów, podczas gdy na Internet wskazuje aż 52 proc. badanych.
Co w przyszłości?
Z pewnością umocni się obserwowany dziś trend rosnącej popularności społeczności internetowych. Obecnie największe w Polsce portale informacyjne tracą użytkowników na rzecz projektów Web 2.0. Dynamicznie rozwija się sektor e-commerce i aukcji internetowych. Reklamodawcy przeznaczają też coraz większe udziały budżetów marketingowych na różne formy reklamy w sieci. Według ostatnich badań, portal społecznościowy, Nasza-Klasa.pl, był na 3 miejscu pod względem popularności witryn (zaraz pod Google.pl oraz Onet.pl).