Oprócz dostępności Statystyk wyszukiwarki Google w języku polskim, usługę wzbogacono o nowe funkcje, między innymi możliwość przeprowadzenia prognozy dla niektórych zapytań i przyszłych trendów wyszukiwania. Prognoza tworzona jest na podstawie odnotowanych w przeszłości tendencji i powtarzających się zależności. Google wprowadziło także nowe opcje wizualizacji wyników uzyskanych w Statystykach wyszukiwarki.
Używając Insights for Search można:
- obejrzeć animowaną mapę — zobaczyć, jak zainteresowanie danym tematem zmieniało się w czasie,
- w prosty sposób osadzić wykresy porównawcze na własnej witrynie,
- badać trendy wyszukiwania zmieniające się w czasie — zobaczyć, jak wzrasta i spada zainteresowanie użytkowników danym terminem, porównywać popularność terminów w czasie,
- poznać zainteresowania regionalne — zobaczyć, które kraje czy regiony są najbardziej zainteresowane danymi zagadnieniami,
- poznać najpopularniejsze i najszybciej zyskujące popularność wyszukiwania pokrewne,
- zawężać wyszukiwania według kategorii — obejrzeć najpopularniejsze wyszukiwania w wybranej kategorii, na przykład zyskujące na popularności wyszukiwania w kategorii “sławni” albo popularne wyszukiwania w kategorii “marki samochodów”. Można podać datę, region lub temat, aby uzyskać bardziej szczegółowe wyniki