Na podstawie analizy statystyk z siedmiu ostatnich dni, Symulator obliczy liczbę wyświetleń reklamy dla wybranej maksymalnej stawki CPC, potencjalną liczbę kliknięć w reklamę oraz koszt jednego kliknięcia. Funkcja ta umożliwia reklamodawcom podejmowanie korzystniejszych, bardziej świadomych decyzji dotyczących prowadzonych kampanii reklamowych.
Mamy nadzieję, że dzięki wprowadzonemu narzędziu znacznie ułatwimy reklamodawcom określenie związku pomiędzy stawkami na słowa kluczowe a wynikami kampanii reklamowej. Symulator pozwala sprawdzić, co mogłoby się stać, gdyby wyznaczyli inne stawki dla wybranych słów kluczowych. Tym samym pomaga ustalić, jak zwiększyć ruch na stronie internetowej bez nadmiernych kosztów oraz określić, które słowa wymagają zmiany stawek”, powiedział Janusz Moneta, Country Marketing Manager CEE w Google.
Symulator stawek dostępny jest po przejściu na zakładkę “Słowa kluczowe” w nowym interfejsie konta AdWords.