Telekomunikacja Polska walczy ze spamem

Przeniesienie komunikacji mailowej z portu 25 to inicjatywa zwiększająca bezpieczeństwo klientów korzystających z Internetu w ramach usługi “bezpieczny dostęp”, którą TP wprowadziła w czerwcu ubiegłego roku. Dzięki niej, ograniczona zostanie możliwość nieświadomego wysyłania spamu, m.in. w efekcie działania wirusów lub innego oprogramowania szkodliwego.
Laboratorium firmy Panda Security w sierpniu br. zanotowało 2000% wzrost liczby różnych wiadomości spam typu NDR, w porównaniu do liczby próbek wykrytych pomiędzy styczniem a czerwcem tego roku
Laboratorium firmy Panda Security w sierpniu br. zanotowało 2000% wzrost liczby różnych wiadomości spam typu NDR, w porównaniu do liczby próbek wykrytych pomiędzy styczniem a czerwcem tego roku

Przeniesienie komunikacji mailowej na porty 587 i 465 jest planowane na 1 grudnia 2009. Jednak już teraz TP oraz portale oferujące usługi poczty elektronicznej rozpoczynają akcję informacyjną, po to, aby dać wszystkim internautom wystarczająco dużo czasu na wprowadzenie odpowiednich zmian w ustawieniach programów pocztowych w swoich komputerach. Instrukcję można znaleźć na stronie www.tp.pl/cert/poczta, swoje instrukcje publikują także dostawcy usług pocztowych. Wszyscy klienci Telekomunikacji Polskiej otrzymają też informacje na temat planowanych zmian we wrześniu, razem z rachunkiem za usługi TP.

Zmiany pomogą internautom uniknąć problemów wynikających z nieświadomego wysyłania spamu, takich jak słaba wydajność komputera czy przeciążenie domowego łącza. To rozwiązanie pomoże też chronić internautów przed ewentualnymi przykrymi konsekwencjami wynikającymi ze zmian planowanych w polskim prawie, które będą nakładały na usługodawców obowiązek blokowania użytkowników wysyłających spam, a na samych użytkowników – karę grzywny.

Komunikacja pomiędzy klientem pocztowym a serwerem usługi z wykorzystaniem portów innych niż 25 jest zgodna z ogólnoświatowymi standardami opisującymi funkcjonowanie sieci Internet (m. in. dokumentem RFC 4409). Zmiany dotyczą klientów korzystających z programów pocztowych, takich jak Outlook, Outlook Express. Nie dotyczą one tych internautów, którzy wysyłają maile logując się do serwisu internetowego (strony WWW dostawcy poczty).