To właśnie u naszego największego sojusznika spodziewany jest bum segmentu e-gazet w najbliższym czasie. W tej chwili codzienną prasę czyta co piąty Amerykanin, używając do tego celu swojej komórki – generuje to około 10 procent całego ruchu na stronach wydawców. Te wartości mają jednak wzrosnąć o kolejnych 5 do 25 procent w ciągu najbliższych dwóch lat.
Czy technologia wyprze papier?
Nie zanosi się na to, przynajmniej w ciągu najbliższych pięciu lat. Około 75 procent amerykańskich wydawców zamierza nadal drukować tradycyjne, papierowe wersje swoich gazet i magazynów, jednocześnie podkreślając ważność ich elektronicznych odpowiedników. Jak wiemy, papierowe gazety są płatne, a elektroniczne nie – przynajmniej na razie. Niezwykle popularny dziennik The Wall Street Journal ma wkrótce być płatny – po 2 dolary za możliwość przejrzenia najnowszych informacji na smartfonie.
Wasze zdanie
Jak Wy podchodzicie do tego tematu? Czy gdyby Wasza ulubiona witryna z wiadomościami (dobrze wiemy, że jest to CHIP:) byłaby płatna, udalibyście się do darmowej konkurencji?