Gazety w komórkach coraz popularniejsze

Jak podaje Rzeczpospolita, wydawcy gazet zaczynają szukać zysku w mobilnych urządzeniach takich jak smartfony, gdyż coraz więcej osób chętniej sięga po elektroniczne wersje papierowych gazet podczas podróży do pracy czy w stojąc w korkach, korzystając ze swoich telefonów komórkowych. Według badań firmy ABC Interactive, mobilne wersje swoich gazet posiada już blisko 60 wydawców gazet i nieco ponad 42 procent wydawców magazynów (wyniki dla Stanów Zjednoczonych).
Do News Corp. należą m.in. kluby sportowe LA Lakers, NY Kniks i Rangers, a także serwis MySpace
Do News Corp. należą m.in. kluby sportowe LA Lakers, NY Kniks i Rangers, a także serwis MySpace

To właśnie u naszego największego sojusznika spodziewany jest bum segmentu e-gazet w najbliższym czasie. W tej chwili codzienną prasę czyta co piąty Amerykanin, używając do tego celu swojej komórki – generuje to około 10 procent całego ruchu na stronach wydawców. Te wartości mają jednak wzrosnąć o kolejnych 5 do 25 procent w ciągu najbliższych dwóch lat.

Czy technologia wyprze papier?

Nie zanosi się na to, przynajmniej w ciągu najbliższych pięciu lat. Około 75 procent amerykańskich wydawców zamierza nadal drukować tradycyjne, papierowe wersje swoich gazet i magazynów, jednocześnie podkreślając ważność ich elektronicznych odpowiedników. Jak wiemy, papierowe gazety są płatne, a elektroniczne nie – przynajmniej na razie. Niezwykle popularny dziennik The Wall Street Journal ma wkrótce być płatny – po 2 dolary za możliwość przejrzenia najnowszych informacji na smartfonie.

Wasze zdanie

Jak Wy podchodzicie do tego tematu? Czy gdyby Wasza ulubiona witryna z wiadomościami (dobrze wiemy, że jest to CHIP:) byłaby płatna, udalibyście się do darmowej konkurencji?