45% ankietowanych mieszkańców wsi zadeklarowało, że posiada w swoim domu łącze internetowe. Zadaje to kłam powszechnej opinii, że dominująca część użytkowników Internetu mieszka wyłącznie w miastach. Badanie wykazało, że jeżeli chodzi o penetrację Internetu nie ma aż tak dużej dysproporcji pomiędzy wsią a miastem. W najlepszej sytuacji są mieszkańcy dużych miast (powyżej 200 tysięcy) – 7 na 10 spośród nich ma dostęp do Internetu.
Pomimo, że w Polsce rośnie odsetek gospodarstw wyposażonych w łącze internetowe w dalszym ciągu odbiega on od wyników, jakie zanotowały inne kraje objęte badaniem Ericsson Consumer Lab. Liderem pozostaje Szwecja z bardzo wysokim wskaźnikiem penetracji wynoszącym 91%. Wyższy niż w Polsce odsetek osób posiadających łącza internetowe w swoich domach odnotowano również w Wielkiej Brytanii (69%) oraz w Niemczech (61%).
Z badań firmy Ericsson wynika, że zapotrzebowanie na Internet oraz oparte na nim serwisy w Polsce jest wciąż bardzo wysokie. To duże wyzwanie dla operatorów telekomunikacyjnych, aby nadążyć za zmieniającym się stylem życia Polaków i rosnącymi wymaganiami, jakie stawiają oni dostawcom Internetu.