Wszystko o Gadu-Gadu 10

Wszystko zaczęło się od kilku slajdów tajemniczej prezentacji, które wyciekły do Internetu. Co przedstawiały mogliśmy się tylko domyślać – wiadomo było tylko tyle, że spółka GG Network chce skonsolidować jak najwięcej usług na jednej, pojedynczej witrynie bądź aplikacji. Jak wyglądała owa prezentacja możecie zobaczyć poniżej:
Niektorzy go nienawidzą, większość jednak z niego korzysta - co myślicie o największym polskim komunikatorze?
Niektorzy go nienawidzą, większość jednak z niego korzysta - co myślicie o największym polskim komunikatorze?

test

Teraz już wiemy o co całe zamieszanie. Nowe Gadu-Gadu to tylko tymczasowy produkt, który zostanie zastąpiony przez Gadu-Gadu 10. Aplikacja, z której obecnie korzysta około 10 milionów osób, stawia na społeczność i nie wstydzi się konkurować z takimi gigantami, jak Facebook czy nasza-klasa.pl

Podobnie jak na innych platformach mikroblogowych, również i na Gadu-Gadu 10 będzie można komentować wpisy znajomych, a konkretniej ich opisy, które będą funkcjonować podobnie jak “tweety” na BLIP-ie czy Śledziku. W komunikatorze będziemy też powiadamiani o aktywności naszych znajomych, jeśli sobie tego zażyczymy – komunikator powiadomi nas jak ktoś doda fotkę, uzupełni profil o nowe informacje bądź dokona innej czynności związanej ze swoim kontem.

Oczywiście nie zostaniemy pozbawieni dotychczasowych funkcjonalności – dalej będzie można rozmawiać w czasie rzeczywistym ze swoimi kontaktami i słuchać radia internetowego. Nie zabraknie też dodatkowych usług: na razie wiemy o grach MMO i prostych produkcjach flashowych.

Rozwojową wersję Gadu-Gadu 10 może przetestować każdy. Pod warunkiem, że zapisze się do beta-testów.

Rywalizacja z NK to nic nowego, jednak jak dotąd Gadu-Gadu nie może poszczycić się takimi wynikami, jak najpopularniejszy serwis społecznościowy w Polsce, który ma 11,6 miliona użytkowników, przy zaledwie 3,8 miliona użytkowników GG.

Ma to swoje odzwierciedlenie również w ilości spędzonego czasu – na NK miesięcznie jest to średnio 8,5 godziny, podczas gdy na stronach internetowych należących do GG Network, tj. Gadu-Gadu czy Blip.pl, użytkownicy spędzili tylko 72 minuty.