Murdocha popiera prezes jednej z największych amerykańskich agencji prasowych- Associated Press. Tom Curley uważa, że zbyt powszechnie wykorzystuje się informacje pochodzące z prasy w Internecie.
Co jednak z odbiorcami? Jeśli portale będą musiały płacić za informacje, to i od swoich czytelników będą oczekiwały opłat, a Ci po prostu przestaną zaglądać na swoje ulubione strony internetowe. Z badań firmy Harris Interactive wynika, że aż 74 procent internautów wolałoby znaleźć darmowego konkurenta, zamiast płacić za dostęp do informacji.
Jeszcze dwa lata temu Rupert Murdoch był przeciwnikiem płacenia za informację – to dochody z reklam miały być głównym źródłem utrzymania News Corp. Do tej pory udawało się to, gdy przychody korporacji przekraczały 20 miliardów dolarów, jednak w ostatnim roku fiskalnym, News Corp. poniosło stratę netto równą 3,4 miliarda dolarów. Stąd zmiana strategii.