Świąteczne zakupy wykonujemy w pracy

Według badania przeprowadzonego przez organizację ISACA, pracownicy spędzą średnio 14,4 godzin w pracy na świątecznych e-zakupach. 10 procent planuje poświęcić na to nawet 30 godzin. Głównym motywem, zdaniem ankietowanych, są wygoda (32 procent respondentów) i nuda w miejscu pracy (23 procent respondentów).
Polscy internauci chętnie kupują online i korzystają z oferty serwisów ogłoszeniowych, wykorzystują do zakupów urządzenia mobilne, a za towary płacą za pomocą systemów płatności internetowej
Polscy internauci chętnie kupują online i korzystają z oferty serwisów ogłoszeniowych, wykorzystują do zakupów urządzenia mobilne, a za towary płacą za pomocą systemów płatności internetowej

Ponad połowa ankietowanych wykorzysta wyłącznie swój służbowy komputer na świąteczne zakupy online. To jednak nie wszystko. 51 procent uczestników ankiety dokonuje transakcji bankowych w pracy, 40 procent przegląda oferty reklamowe i klika w nich na linki, a 15 procent klika na reklamowe linki z portali społecznościowych, czym naraża swoją firmę na ataki złośliwego oprogramowania z fałszywych ofert.

Coraz modniejsze są również mobilne e-zakupy. Ponad 10 procent pracowników planuje wykorzystać służbowe komórki by przeglądać oferty na Święta. Trzeba przy tym zaznaczyć, że 30 procent ankietowanych nie ma zielonego pojęcia o zabezpieczeniach sieci bezprzewodowych, a 21 procent na własną rękę aktualizuje oprogramowanie na na służbowych urządzeniach.

Należy pamiętać, że zazwyczaj nie mamy pełnej kontroli nad służbowymi komputerami. Administratorzy, przewidując służbowe zastosowania, nie optymalizują i nie aktualizują wszystkich wtyczek multimedialnych. Dlatego też, dla swojego dobra i firmy, warto zaczekać z zakupami online na powrót z pracy do domu.

Ankieta została przeprowadzona na terenie Stanów Zjednoczonych.