Philip Wicks, konsultant w firmie Morse, potwierdza, że realny koszt dla brytyjskiej gospodarki takiego zachowania pracowników może przekraczać kwotę 1,38 miliarda funtów.
– Jeśli zapytamy pracownika ile spędza czasu w Internecie, odpowie, ze 40 minut tygodniowo. Ale jeśli zapytamy jego kolegów z pracy, to czas ten wzrasta nawet do godziny dziennie. W badaniach uwzględniliśmy jednak te najniższe wyniki – mówi Wicks.
David Clubb, dyrektor firmy rekrutacyjnej Office Angels, dodaje: “Gdy młodsze pokolenie rozpocznie prace, myślę, że gospodarka brytyjska będzie musiała objąć również serwisy społecznościowe, dostrzegając w nich zalety i potencjał dla kontaktów biznesowych”.
75 procent pytanych pracowników twierdzi, że ich pracodawca nie podał zasad korzystania z serwisów takich jak Twitter, jednak 84 procent z nich przyznaje, że powinni sami myśleć, co zamieszczają w Sieci.