Podczas gdy zaufanie do jakości i trwałości urządzeń nowych technologii (telefonów komórkowych, laptopów, aparatów cyfrowych, drukarek, etc.) jest wciąż na niskim poziomie, znacząca większość respondentów (83%) stwierdziła, że mieliby więcej zaufania do urządzeń z dłuższym okresem gwarancji. Co więcej, 40% spośród osób, które wzięły udział w badaniu wskazało przedłużoną gwarancję jako najlepszy sposób przekonania ich o jakości danej technologii.
Globalne oczekiwania konsumentów
Badania ponadto wykazały, że:
- Zaledwie 2% respondentów utożsamia wysoką cenę elektroniki z jej trwałością
- Blisko 1⁄4 respondentów (24%) nie deklaruje przywiązania do jednej marki i zmienia ją, jeśli ta okaże się zawodna
- Kobiety oczekują większej trwałości sprzętu elektronicznego niż mężczyźni
Konsumenci z zachodniej Europy i Ameryki Północnej szybko pozbywają się “zużytego”sprzętu elektronicznego
Podczas gdy 67% badanych czuje się winna, gdy pozbywa się urządzeń elektronicznych, blisko połowa (48%) przyznaje, że raczej pozbędzie się urządzenia, którego gwarancja się skończyła niż będzie je naprawiać.
Mieszkańcy Północnej Ameryki, Australii i Europy Zachodniej są bardziej skłonni pozbyć się niesprawnego urządzenia, którego nie obejmuje już gwarancja. Dla kontrastu, mieszkańcy Wschodniej Europy, Środkowego Wschodu, Afryki, Azji i Południowej Ameryki są skłonni do naprawiania elektroniki, której okres gwarancji minął.
Naprawiać czy wymieniać? Zachowania europejskich konsumentów
Rezultaty badań wykazują:
- Mieszkańcy krajów Skandynawii są bardziej skłonni wymienić uszkodzone urządzenie, którego okres gwarancji miął – w szczególności Duńczycy (67%) i Norwegowie (65%)
- Mieszkańcy Europy Wschodniej skłaniają się ku naprawie uszkodzonych urządzeń nie objętych już gwarancją – w szczególności Rumuni (61%) i Polacy (60%)
- Norwegowie to najbardziej zagorzali zwolennicy gwarancji, 57% z nich poszukuje przedłużonej gwarancji, którą traktują jako dowód wysokiej jakości produktu