Przed wejściem do sklepu pierwsze, co się rzuca w oczy, to dobrze wyeksponowane logo Windows, w bardzo podobny sposób jak w sklepach Apple’a. Microsoft Store jest wypełniony efektownymi gadżetami, takimi jak stoły Surface czy wielkie wyświetlacze na ścianach. Około 15% sklepu jest poświęcone grom wideo, gdzie stoją gry, konsole i akcesoria do nich. W każdy tytuł można sobie pograć na podłączonym Xboksie 360 do dużego telewizory. Microsoft Store to też komputery. Stoją w nim laptopy marek takich, jak Dell, Toshiba, HP, Sony, Acer czy Lenovo a także cała gama sprzętu marki Microsoft.
Personel Microsoft Store, według relacji, służy pomocą w każdej chwili. Można się dowiedzieć i samemu przetestować z pomocą personelu wszystkie produkty, w tym Windows 7, Office czy Zune HD.
Heuer zauważa, że Microsoft Store to wierna kopia sklepów Apple’a, dostosowana do potrzeb produktów Microsoftu. Ale dodaje, że skoro koncern z Cupertino przez lata wypracował perfekcyjne techniki marketingowe, to pozostaje tylko czerpać jego mądrości.