Co nowego?
Autorzy tej aplikacji jako główne nowość wymieniają:
- lepsze wykorzystanie możliwości Snow Leoparda,
- obsługę Windows 7
- pełne wsparcie dla Aero pod Windows 7 i Vistą, łącznie z Aero Flip 3D
- automatyczną kompresje dysków wirtualnych, tak by wirtualna maszyna działała jak najwydajniej
- 7 razy lepszą wydajność grafiki 3D w 3DMarku 2006 (DirectX9Ex, Shaker Model 3, OpenGL 2.1)
- obsługa do 8 rdzeni CPU
- wprowadzenie do Windows obsługi gestów trackpada oraz możliwość zdefiniowania aktywnych rogów tak jak w Mac OS X
- wklejanie i kopiowanie sformatowanego tekstu czy nawet kompletnych layotów pomiędzy poszczególnymi systemami
Według danych, jakie Paralles przytacza w informacji prasowej (te zostały przygotowane są przez Crimson Consulting Group) wersja 5.0 jest o 300% szybsza od poprzedniej.
A praktyka?
Na razie nie będę pisał o zmianach interfejsu i z nim związanych nowościach i wrócę do tego jutro przy okazji stawiania Windows 7. Tymczasem pierwsze testy pokazują, że osiągi w OpenGL zdecydowanie się poprawiły. Na układzie Intela X3100 Cinebench osiągnął wynik 1001,6 punktów, gdy natywne okienka mogą pochwalić się tylko 908 punktami. Ciekawe prawda? Jutro sprawdzimy jak to będzie wyglądało z Nvidią 9400M.
Wydawało mi się, że lepsze wykorzystanie Snow Leoparda oznaczać będzie 64-bitową architekturę Parallelsów, ale jak widzę tak nie jest. Natomiast z 62,4 MB do 118,6 MB urosło zapotrzebowanie tej aplikacji na pamięć. Za to pamięci przydzielona dla wirtualnej maszyny w poprzedniej wersji pozostawała na praktycznie stałym poziomie (1-1,13 GB, dla ustawionych 1024 MB RAM), a teraz oscyluje zazwyczaj od 600 do 700 MB i jest przydzielana zdecydowanie bardziej dynamicznie. Zatem optymalizacja zrobiła swoje.
System Widnows XP SP3 | Parallels 5.0; 1 GB RAM | Parallels 4.0; 1 GB RAM | Boot Camp; 4 GB RAM |
---|---|---|---|
Cinebench | |||
1xCPU | 2129,5 | 2098 | 2223 |
2xCPU | 3737 | 3781 | 4097 |
OpenGL Standard | 1001,5 | 854 | 908 |
Geekbench 32-bit | 2404 | 2404 | 2571 |