– Ludzie na całym świecie wykorzystują swoje aparaty i kamery informując innych o mniej lub bardziej istotnych sprawach – od dokumentacji wielkich globalnych wydarzeń, po lokalne doniesienia z ich własnych miejscowości – mówi Steve Grove, Head of news and politics, YouTube. – YouTube Direct ułatwia mediom kontakt z dziennikarzami obywatelskimi, udostępniając platformę, aby mogły jeszcze bardziej wszechstronnie informować o bieżących wydarzeniach – dodaje Grove.
YouTube Direct pozwala zlecać użytkownikom przygotowanie materiałów, które mogą oni potem przesłać bezpośrednio przez aplikację. Platforma umożliwia mediom wygodne przeglądanie materiałów i selekcję tych najlepszych, które następnie mogą wykorzystywać na antenie czy zamieszczać bezpośrednio na stronie internetowej. Materiały są także dostępne na YouTube, co pozwala na jeszcze lepszą ekspozycję i poddanie ocenie większej liczby odbiorców.
Platformę YouTube Direct wykorzystują już między innymi ABC News, The Huffington Post, National Public Radio, Politico, The San Francisco Chronicle, the Washington Post.
Każda organizacja medialna zainteresowana YouTube Direct może odwiedzić stronę youtube.com/direct aby uzyskać więcej informacji.
Czytaj też: Wszystko o YouTube