Po drugie, ciekawy jest podział w Android Market na aplikacje płatne i darmowe. Otóż 62,2 procenta dostępnych w sklepie aplikacji, jest całkowicie darmowa, a pozostałe 37,8 procenta – płatne. To zupełnie odwrotnie, niż we wspomnianym App Store. Tam, z dostępnych ponad 100 tysięcy aplikacji, aż 77 procent to aplikacje płatne, które jednak nie przyciągają użytkowników. Tylko 30 procent ze wszystkich 2 miliardów pobrań aplikacji z App Store, odbywa się odpłatnie.
20 tysięcy aplikacji w Android Market, ponad 60 procent jest darmowa
Użytkownicy systemu Google Android, w nieco ponad rok po jego premierze (21 październik 2008 roku), mają do dyspozycji już 20 tysięcy różnego rodzaju aplikacji, by uczynić swoje telefony bardziej funkcjonalnymi. To oczywiście musiało się kiedyś stać, jednak w związku z tym jubileuszem, zauważyć można dwa ciekawe fakty. Mianowicie, po roku od swojej premiery, w App Store dla iPhone’a było dostępnych ponad 50 tysięcy aplikacji, co oznacza, że Apple jest znacznie szybsze i lepiej rozwijało swój prekursorski pomysł.16.12.2009|Przeczytasz w 1 minutę