Microsoft przeanalizował problem i nie wykrył żadnych problemów z aktualizacją. Firma, wierząc w swój błąd, zaczęła masowe badanie użytkowników współpracujących z koncernem. – Nie dostaliśmy żadnych danych do analizy, więc zaczęliśmy działać w ciemno, wierząc w wiarygodność doniesień prasowych i firmy Prevx – mówi przedstawiciel działu obsługi technicznej Microsoftu. Problemu również nie wykryto.
Tymczasem Prevx wycofał się ze swoich zarzutów. Jak się okazało, problem występował w przypadku infekcji specyficznego rodzaju złośliwego oprogramowania, które w nietypowych sytuacjach modyfikowało Rejestr Windows, przez co system nie ładował całego interfejsu. – Przepraszamy Microsoft za wszystkie nieprzyjemności, które mogły go spotkać przez naszego bloga – czytamy na blogu Prevx. CHIP.pl przypomina, że Windows Update powinien być
jedynym
źródłem pobierania i instalowania aktualizacji systemowych.
Za nieświadome wprowadzenie w błąd – przepraszamy.
Oficjalne oświadczenie Microsoftu
W związku z publikacjami medialnymi mówiącymi o tym, że listopadowa aktualizacja bezpieczeństwa spowodowała zmiany w rejestrze systemu operacyjnego Windows 7, Microsoft przeprowadził ponowne badanie tego pliku. Wyniki dochodzenia wskazują, że informacje te są nieprecyzyjne i że żaden z opisanych przypadków zawieszania się systemu nie jest powiązany z ostatnią aktualizacją bezpieczeństwa. Warto w tym miejscu wspomnieć, że żaden z serwisów, który opublikował te informacje, nie skontaktował się z firmą Microsoft w celu wyjaśnienia tych przypadków. Dlatego też podjęto decyzję o poinformowaniu ich o wynikach naszego dochodzenia.
Zachęcamy wszystkich użytkowników naszych systemów operacyjnych do regularnego sprawdzania biuletynów bezpieczeństwa oraz instalowania najnowszych aktualizacji podnoszących bezpieczeństwo i wygodę pracy z systemem Windows. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek trudności powiązanych z biuletynami i aktualizacjami bezpieczeństwa, prosimy użytkowników o kontakt z Centrum Obsługi i Wsparcia Klienta, gdzie mogą uzyskać bezpłatną pomoc przy ich rozwiązaniu. Kontakt z Centrum Obsługi i Wsparcia Klienta jest możliwy pod numerami telefonów 0 801 308 801 lub 22 594 19 99 w godzinach 8-20 w dni robocze oraz w soboty 9-16 oraz poprzez stronę internetową http://support.microsoft.com/security.
Serwis Prevx.com, który jako pierwszy opisał to zdarzenie, w oficjalnym komunikacie przeprosił firmę Microsoft za wszelkie niedogodności jakie mogła wywołać jego publikacja: http://www.prevx.com/blog/141/Windows-Black-Screen-Root-Cause.html.