Kupujący chwalą sobie także wygodę zakupów online, czyli składanie zamówień bez wychodzenia z domu – 53% badanych (dwa lata temu – 41%). Doceniają też coraz bogatszą ofertę internetowego handlu, która obecnie jest powodem do zakupów dla 46% klientów (dwa lata temu – 33%).
Co powstrzymuje nieprzekonanych? Przede wszystkim obawa przed nieuczciwymi sprzedawcami (36% wskazań) oraz brak możliwości obejrzenia towarów przed zakupem (35%). W dalszej kolejności osoby stroniące od zakupów online wymieniały brak wiedzy o handlu w Internecie (19%), obawy związane z płatnościami (15%), brak możliwości poradzenia się sprzedawcy (10%) oraz obawy, że towar nie zostanie dostarczony na czas (7%).
Prawdziwe żniwa dla e-handlu to okres przedświąteczny. Podobnie jak w roku ubiegłym prezenty świąteczne w sieci zamierza kupić blisko 2 mln Polaków (14% dorosłych internautów). Grupa ta zamierza jednak zostawić w sieci większe sumy niż przed rokiem. W granicach 100 złotych zamierza wydać w sieci co dziesiąty e-klient (10%), w zeszłym roku taką kwotę deklarował co piaty (18%). Z 14 do 20% wzrósł odsetek osób chcących wydać od 300 do 500 złotych. O połowę wzrosła też grupa chcąca wydać więcej między 500 a 1000 złotych – obecnie taką sumę deklaruje 15% e-klientów. W sieci kupimy przede wszystkim kosmetyki, odzież, płyty CD, zabawki, książki i filmy.
Badanie D-Link Technology Trend zostało zrealizowane przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC.