Układ System-on-Chip (SoC) wytworzony jest w technologii 40 nanometrów i składa się z ośmiu niezależnych procesorów. W skrócie: ma być czterokrotnie wydajniejszy od swojego poprzednika, zachowując przy tym niski poziom pobieranej energii.
Tegra 2 zbudowana jest z rdzenia ARM 7, dwóch rdzeni Cortex-A9, pracujących z częstotliwościami do 1 GHz, procesora graficznego (dwukrotnie szybszego niż GPU w starszej Tegrze), a także z procesorów dźwięku, obrazu oraz dekodowania i kodowania materiałów wideo. Dzięki takiej kombinacji procesorów, nowa Tegra jest w stanie dostarczyć trójwymiarową grafikę, płynne odtwarzanie wideo w rozdzielczości 1080p, akcelerację Flash Player 10.1, obsługę maksymalnie 12-megapikselowych czujników oraz obsługę wyświetlaczy o przekątnej ekranu do 15 cali.
Podczas prezentacji w Las Vegas, Huang miał do dyspozycji kilka tabletów opartych na nowej Tegrze i demonstrował na nich trójwymiarowy interfejs użytkownika, surfowanie po Internecie oraz odtwarzanie wideo. Nie zabrakło również gier – tutaj wykorzystano silnik Unreal Engine 3.
W nadchodzących miesiącach powinniśmy spodziewać się prawdziwego wysypu urządzeń (zwłaszcza tabletów) opartych na układzie Nvidia Tegra 2, gdyż jak zapewnia dyrektor kalifornijskiej firmy, w tej chwili istnieje lub jest przygotowanych aż 50 takich urządzeń. Smartfony pojawiają się w dalszej kolejności.