Comiesięczny raport przedstawia informacje dotyczące globalnych trendów wpływających na mobilny Internet. Pełny raport jest dostępny na stronie http://www.opera.com/smw/. Poza zestawieniem krajów, raport naświetla tendencje w Azji Południowo-Wschodniej oraz trendy w świecie mobilnego korzystania z portali społecznościowych.
Globalne trendy
- W grudniu 2009 r. Opera Mini miała ponad 46,3 milionów unikalnych użytkowników, co stanowi wzrost o 11% w porównaniu z listopadem 2009 i ponad 159% – z grudniem 2008 r.
- Te 46,3 mln ludzi odwiedziło w grudniu ponad 20,7 mld stron. W porównaniu z listopadem ilość odwiedzonych stron wzrosła o 10,1%, a z grudniem 2008 r. – o 223%.
- W grudniu 2009 r. użytkownicy Opery Mini wygenerowali dla światowych operatorów ponad 315 mln megabajtów danych. W porównaniu z listopadem ten wskaźnik wzrósł o 10,5%, a w skali rocznej – o 206%. Dane w Operze Mini są kompresowane o 90%. Gdyby nie ten fakt, użytkownicy Opery Mini prześledziliby prawie 2,9 petabajta danych.
- Dziesięć krajów o największej liczbie użytkowników (w kolejności): Rosja, Indonezja, Indie, Ukraina, Chiny, RPA, USA, Wielka Brytania, Wietnam i Nigeria. Polska znalazła się na 11. miejscu, zaś do pierwszej dziesiątki przebojem wszedł Wietnam.
Trendy w Polsce
- Wzrost ilości odwiedzonych stron w skali rocznej: 99,6%
- Wzrost liczby unikalnych użytkowników w skali rocznej: 90%
- Liczba odwiedzanych stron przypadająca na użytkownika: 171
- Przesył danych na użytkownika: 23,6 megabajtów
- Przesył danych na jedną otwartą stronę: 141,3 kilobajtów
Najpopularniejsze strony polskiego Internetu mobilnego:
- nasza-klasa.pl
- google.com
- onet.pl
- allegro.pl
- wikipedia.org
- youtube.com
- wp.pl
- fotka.pl
- ściąga.pl
- patrz.pl
Najpopularniejsze telefony komórkowe:
- Sony Ericsson K800i
- Nokia 6300
- Sony Ericsson K550i
- Nokia E51
- Sony Ericsson W890i
- Nokia E51
- Nokia 5310 XpressMusic
- Nokia 6500s
- LG KU990i (“Viewty”)
- Sony Ericsson W910i
– Niemal równo 4 lata temu udostępniliśmy światu Operę Mini – powiedział Jon von Tetzchner, współzałożyciel Opera Software. – Na szczęście podział między siecią mobilną a siecią w pecetach już zanika. Ludzie chcą korzystać z tych samych stron, niezależnie od tego, czy mają do nich dostęp z telefonu czy peceta. Sukces Facebooka i Twittera wśród użytkowników Opery Mini pokazuje, że przyzwyczajenia użytkowników nie zmieniają się, nawet jeśli zmieniają się urządzenia – dodał.