Model z łącznością 3G będzie jeszcze bardziej rentowny. Według obliczeń, budowa 16-gigabajtowej wersji iPada z modułem 3G, kosztuje Apple 306,5 dolara, dając tym samym stopę zysku na poziomie 52 procent.
Marshall przewiduje, że cała linia iPadów zapewni Apple’owi stopę zysku na poziomie około 50 procent, zakładając, że tańsze modele jedynie z łącznością WiFi, będą sprzedawały się znacznie lepiej, niż te z dodatkową łącznością 3G. Według niego, iPad jest kolejnym “strzałem w dziesiątkę Apple’a”, gdyż przewiduje się, że tylko w 2010 roku zostanie sprzedanych od 2,2 do 7 milionów egzemplarzy.
Zobacz także: Wielka premiera iPada – wiemy o nim wszystko!
Wysokie marże Apple’a to oczywiście nic nowego. Przy okazji ogłoszenia wyników finansowych za ostatni kwartał 2009 roku, Apple pochwaliło się 40,1-procentową stopą zysku w tym okresie. W niektórych przypadkach wartość ta jest jeszcze wyższa. Dla przykładu szacowana stopa zysku dla sprzedaży iPhone’a 3GS przekracza 60 procent.
Jednakże to i tak mniejsza marża, niż ta proponowana przez Google przy okazji sprzedaży jego smartfona Nexus One.